Can do anythingJust not everythingbecauseME IS ME.

Drop Massage

AMIN
If people are trying to bring you "DOWN" it only means that you are above them. SUCCESS♥

Followers


Banner

Old things | New things
usaha itu tangga kejayaan ☺
Friday | 6:47 PM | 2 comments
Assalammualaikum
Heyhey ! Selamat petang semua. tak harinie? Ain modd tak berapa nak ok lah hari ni, sebab ain dah mula rasa |GEMENTAR| what is GEMENTAR ? Gementar is GEMURUH. GEMURUH for what? GEMURUH for |RESULT|. hiaaaakk ! dusshh ! dusshh ! *sambil2 tumbuk peruk incik bulat(bear)*. Apa sudah belaku nie ain oii -.-' Kenapa lah hari nie aku pergi on9 FB | TWITTER | BLOG? kenapa aku pergi SIGN IN benda alah itu semua arrghh ! Rasa nak menjerit menjerit menjerit ni Bila aku sign in semua benda tue, budak2 UITM mula sibuk update status pasal |RESULT| dorg. Hah? result? nampak tak dekat situ aku dah mula gemuruh, rasa nak menjerit, sebab selalunya lepas budak2 UITM punye result keluar, then result aku pula yg keluar ! OMG ! tikkk tookkk tikkk tokk. Tengok kelendar cepat2. Hari nie dah 9hb, ohhmyy i got 30 day's only before going back to college and see my result *hancur BI aku ☺*.
Nampak tak apa yang aku nampak? Uke, tak boleh nak lari dari kenyataan masa & hari bergerak sedikit demi sedikit, bermakna keputusan exam sem3 aku makin hampir . Eh'eh congrate yew kawan2 UITM tue dah dapat keputusan, alhamdulilah tengok korg punya status semua happy2, nampak dekat situ korg lulus untuk next sem :) Aku pun nak happy juga lah macam dorg, walaupun hati duppdapp -.-' Nak putar balik masa & hari? Aku pun nak kalau boleh, aku pun rasa semua orang nak macam tu, tapi kita nak buat macamana, kita TAWAKAL | REDHA | BERDOA | BERSYUKUR itu sebenarya yang perlu ada sekrang dalam diri ni *macam ustazah tak:)*. Time exam kena YAKIN yang kita boleh dapat apa yang kita nak, tapi bila kita dah tersilap langkah nak patah balik memang sukar. Macam aku? time exam sem3 nie aku sangat lah main2, huh nak meleleh airmata sekali pun tak guna, lecture dah mark dah pun semua paper2 kita:) yang kita perlu sekarang berdoa agak hati tu tenang dengan apa yang kita dapat. Luaskan hati apa yang ada depan mata.
Berdoa? Berdoa kalau tak ada usaha tak guna juga kan? Apa guna org dulu2 bagi perpatah melayu |USAHA ITU TANGGA KEJAYAAN| kalau kita zaman sekarang taknak guna kannya dengan sebaik mungkin. Tengok org sekarang, bunuh diri sebab tak dapat belajar oversea lah, result teruk gantung dirilah, itu zaman sekarang nie, cuba tengok zaman dedulu, dorg berusaha untuk mendapatkan kejayaan tak ada pula bila dorg "G" |GAGAL| dorg terpikir nak buat macamana org sekarang buat. Memanglah zaman dah berubah, tapi perlu ke kita buat semua tu? Rasanya tidak kot. TUHAN tu selalu je bersama kita, sentiasa bersama dengan org2 yang memerlukannya, so contoh dah ada depan mata nak tunggu result perlulah berdoa kepada-Nya. |BERDOA & BERUSAHA|. Berdoa untuk mendapat keputusan yang baugus, Berusaha untuk mendapat hati yang tenang bila nak ambil keputusan :) Btw aku punye kolej tak macam UITM POLI or whatever lah kan, sorg senang ada PORTAL dorg sendiri boleh cek result dekat rumah, macam aku dah naik sem baru nak bagi result -.-' nampak lah dekat situ rasa gementar.
Siapa tak mengharapkan keputusan yang cemerlangkan? Semua org nak dalam hidup. Tipu lah kan kalau tak nak berjaya, sapa yang tak nak jadi seorang jutawankan? Semua nak, sebab itulah harapan bila sesuatu yang kita dah buat mesti kita impikan benda yang baik2 jatuh dekat diri kitakan. KOrg faham tak maksud aku nie? Maksudnya, semua org nak terbaik untuk diri dia kan? Macam tu juga lah aku untuk result sem3 kali nie, dapat lulus alhamdulilah, tapi kalau dah ada repeat or "G" i donow lah, just redha jela apa yang dah ada depan mata :) Alhamdulilah sem1 sem2 walaupun result biasa2 je, alhamdulilah dapat naik sem3 juga dapat hindar dari |REPEAT|, kalau boleh result sem nia hindar lah juga dari benda bahaya tu pun dah cukup aku buktikan dekat mak dengan ayah yang aku boleh buat *sedihlah pula*.
You Want Something? Go get it..
|Setiap Kejayaan Pasti Ada Rintangannya|
Sebenarya sebuah kejayaan tu datangnya dari hasil usaha sendiri, nak berjaya usaha sendiri, nak terbaik untuk keluarga usaha sendiri, see what semuanya atas usaha sendiri :) ibarat kita nie jalan raya or landasan keretapi, ada 2cabang untuk kita bergerak kedepan, kanan jalan yang kita pilih tu jalan ada kejayaan, kiri jalan ialah jalan mati, agak2 nak pilih mana? mestilah nak jalan kanan kan. Semua org nak jalan yang kanan tu, so kesimpulanya dekat sini kalau nak buat sesuatu tu bertindak dari awal :) Eh'eh dah macam karangan nie, kalau cikgu BM aku nampak compem kena, sebab banyak ayat simpang pulai, ahahha :D Btw doakan ain dapat keputusan yang terbaik ye kawan-kawan :)
Jika anda berhasrat untuk berjaya, jangan hanya memandang ke tangga tetapi belajarlah untuk menaiki tangga tersebut
Ya Allah Ya Tuhan ku, permudahkan lah segala keputusan ku kali ini, aku redha apa sahaja yang kau berikan kepada ku, tetapi lindungilah hatiku ini dari rasa gementar, tenangkan lah diriku ini, berikan aku keputusan yang terbaik pada diri ini serta kawan2ku, hanya kepadamu kami mengadu, hanya padamu jua aku berserah. AMIN

Labels: ,